En jätteliten grej jag skrev i skolan för två månader sen

Inledning till något

 

Det finns en lycklig tid i alla människors liv, men om den berättar man inte. Det finns inget spännande med den, tänker man. Ändå är det just med den tiden vi måste börja, för om vi hade börjat med olyckan hade vi inte kunnat fortsätta. Så vi börjar från början. Innan jag tänkte på stup när jag körde bil eller hörde pistolskott i huvudet. Innan käkarnas malande och hjärtats pumpande blev för mycket för mig. När jag kunde använda köksknivar utan att bli frestad och höra en telefonsignal utan att krypa under närmsta täcke. Vi måste börja med den lilla flickan som hittade på låtsasvärldar. Hon som log och kramade folk och pratade. Pratade. Olyckan är tyst av naturen, så det är bättre att börja när ord fortfarande fanns. Det var tio år sedan jag slutade prata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0