Tänk att det finns andra stämmor än överstämmor...

Igår var jag, äntligen, hos min syster i hennes nya lägenhet! Hon har ju blivit sambo och vuxen och sånt. Hon lagade soppa till mig (och sig själv...) och vi lyssnade på låtar hon gillade för ett antal år sedan. Jag älskar att min syster kan sjunga med på låtsasfranska till Edit Piaf och sen och sen sjunga lika glatt till mohombi. Samma passion. Vi sjöng "getto gospel" ("en riktig goding") och försökte stämma, därav rubriken. Vi försökte oss lite försiktigt på understämmor och båda klarade det...nästan.
 
Sen åt vi soppan! Det var bbb-soppa (broccoli, blomkål och bacon) och det var den bästa soppan ever! Var typ i chock av kärlek till denna soppa ok. Till den såg vi ett av våra favoritavsnitt av Gilmore Girls (som också hade två b i sig) och sen skulle vi se moulin rouge, för jag har inte sett den och det är tydligen inte ok (för mig är det helt ok), men den var ej tillgänglig så vi såg ett avsnitt av the unbreakable kimmy Schmidt. Jag försökte uppskatta detta. Tedrickande och kanelbullätning hjälpte dock inte och jag var mycket unimpressed. kan vi sluta med komedier om folk som inte har koll? Jag vill se tv-serier om smarta människor! Finns det några? Förslag mottages!
 
Hursomhelst. Sen åkte jag hem, och idag har jag mest mått som en liten slemmhög. Jag har dock lyckats planera in Linus-chillandemedlivet ikväll (sjukt spontant) och skriv + vin med klassis imorgon. Credit till mig! Nu får detta va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0