Bättre en bil i handen än alla i skålen

I lördags fick jag äntligen komma ut till Elins lägenhet i bondeland på inflyttningsfest! Förutom oss två var Mikka, Johanna (även kallad fågel) och Robert där. Det var väldigt mysigt och roligt, speciellt som Elin ju är som hon är. "Ingen bad om din åsikt, mikka!" var en stående kommentar. Vi köpte mat under mycket om och men ("är det färska champinjoooner?") och när vi ätit den fick vi kladdkaka, snacks och mer konversation. Elin och jag spelade "24" och hon spelade lite annat också, så glad att Elin spelar igen! Vi pratade om sjuka saker man gör i sömnen, berättade märkliga anekdoter som vanligt och hade en lugn och bra kväll. Jag drack vin ur ett farmorsglas och var mycket nöjd med tillvaron. Jag och Johanna åkte till Lund och då hamnade jag såklart i långa rants om allt som pågår i mitt liv. Bläää. Ungefär så.
 
Igår var ingen bra dag. Jag tänkte en massa, men sen åkte jag him och bakade mördegskakor med mamma. "Det här är inte mördeg, det är mögdeg!" ropade hon. Vi repade med bandet och hamnade i en gruppkramsdeeptalkring. Sen satt jag mest här och läste. Nu: skola. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0