låt svalna...vad fan.

Hej ni!
Här händer grejer må ni tro. När jag senast var klarbloggad kom syster och Benjamin hit för att hälsa på Josef lite snabbt (hon flyttar ju på onsdag neeeej) och efter hennes allergi och annat åkte vi hem till dem. Jag och syster hade planerat en Nashville- och pannkakskväll och så blev det. Först åt vi spagetti-soppa (när jag skrev det sa onna "mums fillibabba", men hon sa det nog mer till Josef för att få honom att döda myggan som stör henne) och sen mycket goda pannkakor, med sylt och grädde såklart. Vi såg fyra avsnitt av Nashville och höjdpunkterna var till exempel "what do you want me to do, hand him a balloon every time I see him?", när jag förutspådde en replik och systers sätt att säga "sean butler, fattar du väl". Vi skrattade, drack te, undrade vilka karaktärer vi skulle hata och hade bra tider helt allmänt. Onna vs myggan pågår fortfarande och Josef vill klösa på henne. Han vill dock ej jaga myggan...typan.
 
Idag åkte jag in till Malmölandet och skrev på cafe ale med Greta-Stina! Som jag har saknat henne, alltså. jag skrev en riktigt jobbig scen, hjälpte henne med sina perspektiv och kände flowet rent allmänt. När jag kommit hem kom Onna hit! Fast det har ni nog förstått. Vi har myst och lekt med Josef, skrattat åt när Onna gestaltade hans åsikter och hamnade i konflikt med honom över dessa och ätit middag hos mina föräldrar hittills. Där fick vi lax (med romsås! och egenodlad potatis! och mozzamat!) och vinbärspaj. Det är från den rubriken kommer, sagd surt av mamma, liksom även "livets mening är bränd och rinnig". Hon, Onna och jag pratade även om relationer, polygami och äckliga slem-gubbar vi känner som biter folk i armarna. inte Josef alltså, han biter bara i fingrarna på oss. Men nu är det slut för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0