fyll upp mitt glas till brädden, drick med mig en enkel skål, tryck mig mot väggen ska jag visa vad jag tål

Jenny Almsenius, you guys. Ni vet inte vem hon är (om ni inte är antingen Onna eller Shass), men ni borde fucking veta. Hon är ett geni. Geni, säger jag! Ja alltså det var hennes låt som var rubrik idag om ni inte fattade. Det tror jag dock att ni gjorde. Hmm, märks det att jag dricker lite vin här ikväll? Näää inte alls.
 
idag vaknade jag halv ett. Rimligt, eftersom jag inte sov inatt. Jag hade tänkt åka till mormor och skriva, men det hände inte, så hon kom hit istället. Vi fikade och donade lite och hon försökte förstå vad ångest är. Jag kunde inte riktigt förklara. På kvällen fick jag för mig att följa med mamma till Kastrup och hämta Syster, så jag har varit i ett annat land idag. Ni fattar fan inte hur badass det är att bo i Skåne. Man bara åker över en bro och så är man där! Och nu är slarla hemma över jul! Sen drar hon igen och bor i Bryssel. Fucking hell. Men skönt att det blir en riktig jul i alla fall. Det blir det bara med henne. Vi hann också äta flygplatsfika (och tappa en nästan tom cola-flaska i en svängdörr och bara låta den ligga där), skriva skämtlåtar och umgås, mamma och jag. Nu är jag här och har haft lite rimstuga för mig själv. Mysigt, så här innan jul. Josef har gått bananas och hoppat omkring, till exempel upp och ner i min säng. Vet inte riktigt vad han vill åt? Mina morgonrockar, kanske? Fan vet jag, men kul har han. Och nu...borde jag snart sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0