Det är för många getter i omlopp just nu

Ja, jag vet. En rubrik till om djur. Jag vet inte varför jag har så många såna. Det ringer en liten varningsklocka i mitt huvud när jag tänker på det, men jag bestämmer mig för att den klockan är töntig.
 
Jag ska framför allt berätta om min gårdag, som var så himla bra! Jag var i skolan hela dagen (jag klarade det!) och det var otroligt inspirerande. Eller ok, första timmarna var jättetråkigt. Men sen köpte jag en lunchmacka för första gången ever ("du äter vuxenmat, Emma!" sa Delphine om det) och umgicks med en massa klassisar. Älskar dem, gör jag!
 
Och på eftermiddagen kom jag igång! Jag hann försvara kanibalism (vi läste ur american psycho...), höra att livet inte är en prinsessbakelse och de sista 10 minuterna skriva frenetiskt eftersom jag faktiskt blev så pass inspirerad. Älskar att prata om skrivande mer än någonting annat. Kan jag få göra det jämt?
 
Sen letade jag och Filippa upp varandra (det tog typ en kvart...det är stort, universitetet) och vi gick och fikade. Jag drack varm choklad med sugrör och vi pratade om alla resor vi ska göra (dock inte tillsammans tyvärr!) och andra exciting planer. Sen såg jag att Elin hade smsat och sagt att hon och Olle var i Lund, så jag beordrade dem att komma dit och fika! Så det gjorde dem och det blev jättetrevligt. Vi fick höra Olles låt om kinder (bästa skämtet ni får inte höra det), diskuterade bröllop och hade en härlig tid. Rubriken hände när vi pratade om dels en riktig get och dels två personer som kallas get. Förvirrande! Men vad glad jag var, alltså. Idag är väl helt ok. Har ätit semlor med mamma, chillat med livet och...ja det var nog det. Men nu ska jag sova! Eller försöka låta bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0