I don't need no pills or therapy

Vet ni vad jag har gjort idag? Det vet ni inte, men snart vet ni det! Jag har nemligen gått på mitt första kbt-samtal idag! Alltså...det är ju en helt annan terapiform? Det visste jag ju om, egentligen, men...så coolt! inget sån där "vad har du tänkt på sen sist?", inget "varför känner du såhär?" utan bara frågor om hur jag vill må, hur det skulle märkas, vad jag vill förändra. Bara handlingar och förhoppningar och inget grävande i det förflutna. Vad jag behöver det! Min nya psykolog heter Miriam och är väldigt olik Jolanta men det är ju lite av poängen. Hon sa saker som "så...vissa dagar...har du ingen ångest alls?" och "innan du går ska jag ställa en riktigt konstig fråga till dig." Jag svarade såklart "härligt!" för vem älskar inte konstiga frågor? Nu firar jag med polly (som jag fick för mormor efter samtalet <3) och gamla avsnitt av funky Town för då blir det nästan sommar i den här jävla snön. Kan också nämna att jag vaknade på ett förträffligt humör idag. Det berodde på 1) att Christopher var bredvid mig så jag fick krama honom och 2) att jag precis hade haft en dröm om en kattunge som sjöng en sång på franska för mig. Jag och Syster lärde den att sjunga blinka lilla stjärna och jag tänkte att jag måste döpa den till Michelle eftersom hon var fransk tydligen. Så himla märkligt. Samtidigt drömde Christopher att Kent spelade jazz på finlandssvenska, så vi insåg att vi båda hade språk-skills. Men nu ska jag snart åka iväg på nya strapatser! Ursäkta att detta är lika styckeindelat som ett 2008-inlägg. kan man tänka sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0