Det stora galjkriget

Dagens händelse var att shoppa med Filippa. Det var halva reapriset på indiska, nemligen...trodde vi. Det gick tydligen ut igår, det fanskapet, men jag köpte klänningar ändå! Jag provade en miljon klänningar och de flesta satt brutalt illa. Vi skrattade åt dem så det gjorde inget. Jag kaosade loss i provrummet och lyckades tappa allt på golvet, göra sönder galjar och allmänt fucka up. Jag valde också att syntolka min mest problematiska klänningsprovning och det var ganska underhållande. Till slut blev det två klänningar: en svart med pärlor och paljetter (trolltider!) och en vinröd grej med tillhörande underklänning pga något genomskinlig. Tänk att 2017 skulle bli mitt materealistiska år! Sikken dröm ändå.
 
Sen fikade vi på coffee Point, på tal om dröm. Cola på glasflaska och en enorm hembakad chokladboll, jag menar...livet. Vi pratade om bråk, frustrationer, händelserika helger och annat en stund och sen åkte vi hem. Här hemma har jag läst en hel bok, för sånt gör jag visst nu för tiden, och snart ska jag sova. Jag har snart vänt tillbaks mitt dygn, den ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0