putting the "art" in "party"

Jag vet inte om det där är ett skämt eller vad det är men nu fick det bli så. Men jaja igår spelade jag på vinterlund! Vi satt i ett tält och blev varma pga jättevarma värmare och lyssnade på andra människor låtar. Christopher var jättesen (it's ok, love...) men när han dök upp spelade vi! Två låtar men ändå. Det gick ganska bra, tycker jag själv, men efter mig spelade en helt Amazing man som sjöng om att alla borde skärpa sig. Vilket jag helt och hållet instämmer i!
 
Sen låg jag här en stund och bloggade om gårdagen, innan jag åkte him för kompensationsmiddag för pappa! Vi åt god stek (och gele!) och sen glass med grädde och såser och annat sånt jättegott. Vi pratade mycket om familjen drevås (det låter ju bara som en parodi av oss, wtf?), mördarhuset och en massa annat. Cia konstaterade att Benjamin var vanskapt (i ett samtal om hur man kan böja sina fingrar) och jag hade mest tankar om kranar. Som man ofta har! Sen satt jag uppe ett långt tag och tittade på Gilmore Girls innan Christopher kom och hämtade mig, vilket inte var planen men han gjorde det ändå pga bäst. Jag hade märkliga ångestvågor, men de lugnade sig när jag kom hem och fick bli kramad. Det behövde jag.
 
idag skrev jag (!) och sen repade jane bond. Vi började med en ny cover, som blev...en tango. Så himla oklart hur det hände, men jag gillade det! Det är typ det som har hänt idag, men innan jag går och lägger mig (ligger redan obs) måste jag berätta om min sjuka inspiration. På bussen him igårkväll skrev jag plötsligt den första text jag någonsin skrivit om hur det känns att inte kunna se. Det är så fucking stort, detta. Och inatt kom jag plötsligt på en sak som skulle hända i min bok och skrev en hel scen i huvudet! Borde ha gått upp och skrivit men ville inte väcka Christopher (har nu lärt mig att jag borde göra det ändå), men den blev skriven idag och väldigt annorlunda från vad jag brukar skriva. Lite chock pågår, men det är ganska fantastiskt. Nu ska jag sooova (försöka åtminstone)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0