Josef, Josef, kan det vara du?

Ja, det kan det! Eller inte just nu för han sover. vem är Josef, undrar ni? (skoja ni undrar inte ni vet redan) Det är min katt! Han är blyg som fan, men gillar att jama och tror att köket är en annan, ouppnåerlig värld. Fast nu vaknade han nog, för plingan plingar. Han hatar den mer än allt men börjar nog vänja sig. Men det är inte allt vi ska prata om idag, för nu ska här bloggas! Fast jag dör av värmeslag just nu. Jag vill öppna min balkongdörr! Dumma katt. eller nä förlåt.
 
I torsdags (ja, en evighet sen) parkskrev jag med Anna N. (Känner ni att ni har koll på annorna? kommentera in om ni har issues! haha skoja ingen kommenterar längre #jagärintebitter) Hennes hund upptäckte mig på nytt hela tiden, skrivet gick dåligt och molnen växte sig tätare. Död åt den skånska sommaren 2017! Speciellt sen, för på kvällen grillade jag med Filippa. Vi frös som fan men fick ihop kött med tillbehör samt grillbananer (såna med choklad i <3). Jag hade rätt mycket ångest, har jag för mig, men det ordnade sig under kvällens gång vill jag minnas.
 
I fredags dag hände säkert något (jag minns det som om jag träffade pappa...just det, vi handlade...eller något), men på kvällen var det bannemig fest på mellanvångsvägen! (där bor jag, har jag ens sagt det i bloggen? haha jag har ingen koll) Paulina, Vera ("den nya vera" som jag säger ibland) och Oliver (A.K.A sockenhoran) kom hit. Paulina kom först och jag sov när hon kom fram (förlåt lilla <3), men när de andra kom fick de bubbel (#bubbletsår) och då blev det nog bättre. Vi beställde pizza och kvällen startade igång på riktigt. Vi lekte både jag har aldrig och sanning eller konsekvens (tonårsfestvarning) och det var så himla kul. Sockenhoran kom direkt på sätt att syntolka saker och därför får han en plats i himlen så ni vet. Vera drack en random blandning av saker från min kyl, många sanningar yttrades, vi sa fel saker (visst var plockepinn en synonym för knytkalas, Paulina?), jag drack mjöd (gott fast weird) och det var verkligen en superkväll. Tack alla för den!
 
I lördags släpade jag mig upp (nej jag mådde faktiskt helt ok) och vi åkte till u-hamn för att fira farmor som fyller 80 (i höst, men ändå)! Vi träffade nästan hela släkten och det var en upplevelse bara det. Vi åt lunch, spelade krocket (jag tittade mest på), åt tårta, lyssnade på en dålig trubadur, hade girl talk (jag, mamma, ida och Anna...inga ni behöver komma ihåg vilka de är) och chillade i ett församlingshem innan vi gick hem till farmor. Där grillades det för glatta livet och till och med jag började på vinet. Det var tydligen under all kritik att jag inte drack vin till lunchen, men jag var faktiskt upptagen med att fatshama mig själv ursäkta då. jag fick hålla en bebbe (!) (den meningen kan man sjunga till en Shirley clamp-melodi, hör du vilken i huvudet annoushka?) och pratade glatt med tanterna istället för ungdomarna som vanligt. Inget konstigt där.
 
Igår vaknade vi hos farmors grannar, där jag hade sovit värdelöst, och gick över till kalabaliken hos själva farmor. Jag pratade jättelänge med min kusins flickvän om barn, mediciner, bubbelplast och annat, och sen åkte vi till en sjö. Där badade folk (jag endast fötterna), vi fikade och jag skämtbråkade konstant med min fasters man som brukligt. Vi är ungefär lika käftiga. Seeen hämtade jag Josef! Sååå peppaaaad! Vi åkte hem och hade bilparty i vanlig ordning, försökte lära josef vad hans nya hem var och sen sov jag.
 
Idag väcktes jag halv sex av ett oavbrutet jamande, men fick till slut sova igen och sen har dagen flutit på. Har pratat med Onna, handlat, inte sovit mitt på dagen faktiskt och haft de tallmänt chill. nu ska jag dock sova på riktigt! Ursäkta alla tusen parenteser i detta inlägg. jag var visst på blogghumör.

Kommentarer
Postat av: Annoushka

Klart jag fattade vilken låt det var... "jag fick låna en ängel" såklart! :) Ses imorgon!

2017-07-24 @ 23:06:02
Postat av: Lilla

Jodå, folk kommenterar uppenbarligen. Jag har nääästan koll på dina annor, med rätt namn på dem... Plockepinn var synonymt med knytkalas ja, och kvällen var synonym med awesomeness. Tack själv!

2017-07-25 @ 17:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0