resan mot fläsket

Hej och hå, mina midnattssmå!
Idag har både varit en jättebra och jättedålig dag, all in one. Så förvirrande. Jag var stressad som en anka hela dagen, men träffade i alla fall Filippa för lunch och annat. Vi åt sushi (jag åt lax men ok) och jag pratade om drama medan hon pratade om sitt bästavänbarn. "Du har blivit själsmoster!" ropade jag. Vi solade lite (jag lyckades få sol i pannan, alltså de skojar inte om att solen tar som fan nu för tiden hej hudcancer), åt glass och försökte fixa ärenden. Jag köpte nagellack (!) och sen gick vi genom halva stan för att köpa aurora-vin inför helgen. Det var prioriterat! Det var en mysig tid med henne och jag kände som vanligt att jag fick saker uträttade.
 
och sen, när jag pustat ut och stressat sönder lite mer, kom Laura! Vi skulle ha matlagningskväll och lagade fläskpannkaka. Rubriken sades på hemköp, där vi även beslutade oss för att äta chokladpudding också. Drömigt! Vi kämpade med maten och jag blev pro på att vispa samt fick visa mina skills med äggknäckning. Laura spillde mest mjölk överallt. Nä, skoja, hon gjorde annat också...typ sockrade grädde mer än vad någon känner är rimligt. Till puddingen alltså, inte pannkakan. Den åt vi, fast den mest blev fläskgröt (gott) med fake-bubbelvin och prat om varför killar är sämst (sorry guys) och hur depressioner ska hanteras egentligen. Hon målade mina naglar (de är lilaaa), jag bjöd henne på bayleys och kvällen slutade i tid och utan varken destruktivitet eller alkoholpåverkan. Ni fattar inte hur nice det är att dricka vin och inte bli full. Perfekt liv. men nu måste jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0