det behövs tre för en trekant...glömde bort det

God morgon! Eller förmiddag för er kanske.
Jag är trött som en anka men tänkte snabbblogga innan dagens äventyr drar igång, för annars hamnar jag efter. Först ska jag prata om min måndag, och då träffade jag My (ni vet hon jag träffade på skrivcirkelgrejen och klickade med). Vi var i hennes studentkorridor och åt intressant pasta, drack märklig läsk och pratade om allt möjligt. Jag agerade som vanligt "vis kvinna" (vilket inte gick så bra som vanligt), vi lyssnade på 80-talsmusik på hennes lp-spelare och det var en chill kväll över lag.
 
Igår träffade jag Paulina. Eller ja först var det dag men vem bryr sig. Jag fick se hennes enkla boning ("det är en lägenhet i västra hamnen, du kan inte kalla det en enkel boning!") och vi spelade lite nya låtar. Hon blev som vanligt stressad över mina konstiga tonartsvändningar (jag hör det inte ens själv ju!) och jag kom inte ihåg några texter, men jag döpte hennes piano till Antonio så det gör inget. Sen fick jag mat, och det var någon fancy pasta med goda saker i. Jag är jätteförvånad över att jag gillade den, men det gjorde jag! Efter en stund, några kakor och lite diskussioner om blindvärlden (wow, takes me back) åkte vi in till stan. Vi skulle nemligen tisdagsbara! Själva! Så sjukt, men så kul. Vi tog oss till lilla torg och fick hjälp av en vakt, men sedan av en jättetrevlig bartender. Vi satt på uteserveringen, drack drinkar och pratade om allt kaos i våra liv. Jag rantade mycket, hon försökte ta emot mina rants (särskilt när de handlade om henne) och hon sa rubriken. Hur vi hamnade där: oklart. Vi tog oss hem i olika taxis, jag mådde jättedåligt (men det gjorde jag hela dagen, så) och till sluuuut somnade jag. Nu ska jag snart till psykologen. hur? Ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0