But I hear sounds in my mind, brand new sounds in my mind

Vilket härligt liv jag har denna helg. Efter att kycklingen som inte var en anka ätits åkte nemligen jag och mamma och såg Frida Hyvönen! Mamma visste ingenting om henne och undrade om det skulle vara bra. "Om det är tråkigt går vi", sa hon. Men vad bra det vaaar! Frida var ett fucking geni. Hon sjöng som en gudinna, hennes musiker var fantastiska (och fick jättemycket plats och egna sångrader och sånt, älskaaar) och framför allt mellansnackade hon så himla härligt. Hon sjöng små sånger om sitt merch och att hon skrev en lång lista över vad hon var tacksam över. Skrattade så mycket åt allt detta! Hon pratade om pianodivors arbetsskada, lockade upp människor på scenen för att de skulle få bättre fotovinklar och bara var så otroligt modig. Hon spelade bara sin senaste skiva (den jag gillar) och sjöng en liten sång om att hon inte skulle ha något extranummer eftersom hon inte ville spela gamla låtar. Gudinna!
 
Idag åkte jag och mamma till stan och letade upp en bikinitopp åt mig, för min har gått sönder och det är ju ganska dåligt om man ska sola och bada vilket jag jättesnart ska! Vi hittade en mycket fin sådan och dessutom två vardags/solklänningar, för det behövde jag också (samt ville ha). Vi fikade på barista och diskuterade barnuppfostran väldigt ingående, vilket var väldigt intressant. Nu är jag hemma och vilar men snart kommer syster hit. Party ändå! Lagom mycket party kanske men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0