Den antropocentriska elefanten

Hej bästa ni!
jag är lite peppad idag ja. Det här vädret gör mig typ nykär i hela livet. Jag menar, klänningsväder! klänningsväder! Jag äter dessutom lyxchoklad och dricker cola, och snart ska jag till skolan vilket ju är awesome i sig.
 
Men igår var jag som sagt hos syster. Vi skulle gå igenom språket i hennes uppsats, vilket var ganska svårt eftersom den inte var klar. Jag läste igenom den, försökte förstå den och sen åt vi mat. Jag fick vårrullar, vilket tydligen är en av mina favoritgrejer nu för tiden? Weird. Sen tog vi oss igenom texten mening för mening och började flytta om allt. "Emma, you're saving my Life!" ropade hon typ hundra gånger medan jag flyttade runt ord. Det är ju det roligaste jag vet, så. Vi åt popcorn, skrattade, gnällde (mest Syster då) och älskade språk (mest jag). Rubriken är inte bara ännu ett djurskämt (förlåt men jag gillar djur tydligen), nemligen att hennes antropocentriska perspektiv (bry er inte om vad det är) var elefanten i rummet. Sen tyckte hon att det lät som en bok och jag bara yeah, bloggrubrik händer. Vi kom inte hela vägen igenom, så vi gör ett nytt försök på söndag. Men det är så kul! Vill göra business av det, men det är nog olagligt...? Så det är det som har hänt och pågått. Jag mår svinbra och det kliar överallt och det betyder att det är sommar. Snälla inget regn och ingen kyla på ett tag nu I'm begging you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0