Fåglar har också rätt till liv

Hej och sånt!
jag sitter i detta nu på altanen himma och försöker skriva, men det går riktigt dåligt. Så jag bloggar.
 
I lördags kväll kom mormor till mig och lagade mat. Vi lagade flygande jakob och hon hade med sig allt, till och med vin i en vattenflaska. Söta mormor. när jag frågade vart jabok skulle flyga egentligen sa hon "jadu, han ska flyga in i Emmas mun!" rimligt. Vi åt, pratade om saker och hade en bra stund. Såklart styrde hon up i köket så mycket hon kunde, för hon skulle ju få panik annars. När hon åkt skrev jag på en låt (en glad låt!) och sen pratade jag en stund med Paulina om allt cray som pågår i livet och hur man borde hantera sina känslor. jag levererade visdomar och allt var som vanligt mycket rimligt.
 
Igår fortsatte projektet hjälpa syster med sin uppsats. Det var mycket dramatiskt med olika meningar och miljöblablablaer och mina starka argument för rubriken. Pappas svar på det var "du ska äta kyckling idag." woops. Vi grillade, skrattade åt fler meningar och körde hem oss själva med en Amazing biltur. Vi sjöng gleelåtar och duetterade loss, särskilt på mine och popular. Älskar att sjunga med syster! Vår pepp på roadtrip i sommar: enorm.
 
Idag har jag haft krissamtal med Hannah (där jag kunde peppa henne med att hon åtminstone kan göra soppa) och nu är jag som sagt himma. Försökte skriva, men chillar nu mest i halvsolen. Meh. Skrivfanskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0