ett monster har plockat mina vinbär

Hej så här mitt i natten!
Nu ska jag prata om gårdagen, och sist vi hördes var jag mitt i repskapet. Eller höstmötet, eller vad de nu kallar det. Halvårsmötet? Någon sa det. Jag vet inte. Men ja vi fortsatte möta en stund efter mitt inlägg och sen åt vi lunch. Där hittade jag anna och robert (eller Osby-gänget som jag kallar dem) och vi samt fatmir pratade om märkliga inlägg folk gör, dock-glas och annat. Jag hann också bli intervjuad till skånes taltidning och förklara att unga inte är en annan art än äldre. Rimligt.
 
Mötet fortsatte och blev ganska dramatiskt (jag och Fatmir hade en bra sarkasm-viskhörna där vi satt längst bak) (vi sa inte så elaka saker obs han behöver ej förlora sitt jobb) men til  slut var nog alla överens. När mötet slutade gick jag och team Osby till ett café och umgicks. Jag fick i mig cola och min magvärk släppte (det gjorde så himla ont igår morse...det var itne ok) och vi gick igenom dagen, konstaterade att solen inte är en källa och sjöng sånger (det sista var mest jag och Annoushka) (jag kallade henne anna innan? what the fuck?).
 
Men caféet var bara en mellanlandning, för sen åkte vi till casa mia och åt middag. Taxin var kaos men förvånande nog kom vi rätt och jag fick i mig prosecco. Det behövdes! Jag åt en broccoli-pasta som var jättegod (!) och vi skapade facebook-konst (fast inte på facebook) till allmänt skratt. Jag blev bjuden på pannakotta av servitören ("jag är ovanligt betagande idag") och rubriken kommer av att det var hela vinbärsklasar i våra efterätter. Så får man itne göra! Så jag sa att det var ett monster och robert formulerade rubriken, som tydligen var en Winnerbäck-referens. Sen fick jag en mindre ångestatack, men efter mycket förvirring och taxiväntan för samtliga kom jag hem och deckade. Och sov i...typ 15 timmar. wow. så idag har ingenting gjorts. det är en ickedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0