how can you say that your truth is better than ours?

God afton från hemtåget! Kolla, jag höll mitt löfte!
När jag kom fram igår möttes jag av sl-ledsagaren från himlen (hon och jag är typ kompisar nu) och hon följde mig till tunnelbanan. Den åkte jag till le blindhus och Onna mötte mig. Vi hälsade på hennes kattbebis (<3 <3) och sen kom vår poddgäst Maya med en riktig människo-bebis! Jaaag älskaaaar beeebiiisaaar. fast hon skrek genom hela podden och det var inte så fint. Det lät i och för sig som om hon sjöng, which was fun. Vi pratade om ledsagning, jag fokuserade på saker som gick i en hiskelig fart (om ni undrar varför, lyssna på podden va) och jag tjatade om hur gott mitt te var, för det var det. Så nu tjatar jag ännu mer om det.
 
Efter podden och bebismysandet och massa kattmysande för det räckte inte med en sorts bebis åt vi mat. Hängde ni med på den syntaxen? Förmodligen inte men jag höll precis på att skriva "för modligen" så eh ja. Onna stekte kött och pommes (jag visste ej att man kunde steka pommes) och blandade aioli och det var delikat. Onna var tvungen att rengöra en mjölkkork på bästa sätt, lovordade "livet, grillkryddan och kärleken" och torkade kylskåp, så det var en bra mattid. Sen lyssnade vi på musik och jag fick julmust, för allt jag behöver är faktiskt musik och goda drycker. Sen är jag sjukt lätt att ha i sitt hem, kom vi fram till.
 
Idag var jag med Onna på hennes jobb, alltså det berömda kansliet. Jag försökte skriva (det gick inte så bra) och vi beställde pizza (yolo ändå) och här sitter jag nu på ett tråkigt tåg. Men om en timme är jag hemma! nej, om mindre än en timme förresten! Yaaaay jag är så peppad. Just det jag kan nämna att jag pratade med Lilla här innan på tåget och konstaterade att min praxis är "jag gör som jag vill, hejdå." rimligt. Det kan man också säga att rubriken handlar om, fast jag har den mest för att Onna sjöng den låten så himla fint igår. Det skulle ni hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0