Hästskit, poliser och karlar

Hej mitt i valborg! Jag är en liten mini-aning full, för jag har till exempel krängt en flaska prosecco idag, men jag ville ändå blogga litta. Igår när jag hade lämnat er (efter mitt helt absurt långa inlägg) åt jag min prinsesstårtebit, som jag hade köpt till min pizza (!), och sen bara chillade jag in the hem. Jag lyssnade väl på poddar och sånt, antar jag. Sen sov jag, blev väckt vid fem av Josef och sen hade jag världens märkligaste halvdröm. Jag låg och typ tänkte på skräp-påsar och föreställde mig att jag knöt ihop dem (?) och sen tänkte jag glatt "den här supersnygga skräppåsen ska jag ha i karnevalståget! Jag kan säkert vara med i någons vagn!" vaknade sen till och undrade vad fan det var för jävla resonemang. Lol crazyperson.
 
Men till slut vaknade jag på riktigt och mamma kom hit. Vi ägnade oss åt lite mamikyr och sen körde hon mig till Ellinor. Fast först handlade jag nutella! Så viktigt. Jag kom fram och rabaldrade med hur jag skulle komma in, men till slut gjorde jag det och det var champagnebrunch! Hennes vänner var där och var mycket trevliga och vi satt på golvet och åt nutellapannkakor och broccolipaj med ramslök (ramslöken är mycket viktig! tydligen) och hade en härlig liten tid. Vi hamnade i en intensiv diskussion om olika länders utbildningssystem (?) och annars var det mesta lingvistiskt och härligt. När brunchandet var över gick vi till stadsparken, och trots alla mina år i Lund har jag på riktigt aldrig varit där på valborg. Eller jo, för två år sen, men det var på kvällen. Har aldrig suttit och druckit och drällt i parken. Men nu har jag! Vi tog oss från folket och jag drack bubbel ur plastflaska (smart lösning ja) (man får inte ha med sig glasflaskor in i parken), lyssnade på the beatles, pratade, träffade random folk, låg i gräset (mest jag pga min fot somnade heeela tiden annars) och hade det bra. Oj den där meningen makade nog ingen sense har jag en känsla av. Sen började det regna och folk ville gå till några kompisar men jag var så traumatiskt trött så jag var tvungen att åka hem och vila. Och nu har jag gjort sagda vilande och ska vidare på mer vuxna och ordentliga äventyr. Just det, Rubriken var vad vi kom fram till att Ellinor hade i sitt lilla skit-liv. Det var på riktigt så mycket av de tre sakerna överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0