so now we live beside the pool, where everything is good

Så...jag är i Madrid hörrni. Vi lyssnar på boom boom boom och Paulina öppnar brödpinnar. Jag är en dålig semestrare som bloggar men nu är det så att jag faktiskt måste göra det.  Detta vet ni. Jag skriver på Lillas dator (lol varför kallade jag henne Paulina innan?) som har en märklig talsyntes som tror att hon är någon. Det är hon per definition inte. Hon är ingen okej. Men ja, igår kom vi hit. Vi åkte till Kastrup och där tog vi oss igenom säkerhetskontroll och allt sånt, och sen åt vi pizza under konstant skoj-bråkande. Jag märkte att Johanna, lillas syster, har en märklig förmåga att byta dialekt helt mellan göteborgska och skånska. Väldigt förvirrande Life. Vi fick äntligen gå på planet och där märkte jag 1) att de vill prata med varandra på flyget (eh va? Man stänger väl in sig i sin bubbla?) och 2) att den smartaste planen of all time ju är att köpa småflaskor med vin på flygplatsen och sen dricka det på planet. Så livigt, som lilla hade sagt! Jag och nettan drack bubbel, och ja, nu har jag nämnt alla som är med så ni inte undrar.
 
Idag sov vi länge och sen tog vi oss upp. De seende handlade frukost och annat och jag tog itu med den förhatliga solkrämen. Lilla hjälpte mig genom att spela Puerto Rico och shake it out, vilket gör henne till bäst. Faaaassst hon vet inte hur långt ett år är, tydligen. Hon sa att det var tio månader. Mina systrar är fan lika dum-smarta båda två. Jaja, vi låg vid poolen idag i alla fall. Jag läste min bästiga bok om lesbiska språkforskare (!!!) och vi badade och drack sangria och livet var bästigast. Men nu är jag för störig, så jag går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0