but if you wanna come back it's all right, it's all right

Shass: Ja, det behövs mer bubbelplast! Ser fram emot ditt återkommande!
 
Nejmen hej! Det har visst blitt söndag och jag sitter och latar mig medans pappa borrar i väggen. han sätter fasst min nya fina mikro-hylla! Vi lyssnar på indie-musik och jag ropade precis att vi har sett rubriklåten live. Det kommer han inte ihåg, men det är rätt rimligt för det var ingen anmärkningsvärd spelning. Jag minns bara att jag mådde väldigt dåligt (mensvärk) och att låten i fråga var himla catchy. Det är the vaxines, om någon händelsevis undrar, och vi såg de på Reading festival 2012. sen såg vi Florence. Fint skare va.
 
Men jaha jaha, igår åkte jag till Marie! Där skulle myskväll pågå och hon bakade kladdmuffins när jag kom. Eller förlåt, hon bagade. Och efter en liten stund kom Lilla! Som jag hade supersaknat under de två långa veckor vi varit ifrån varandra. "När ska ni bli tillsammans?" frågade marie. Det...ska vi inte. Incest ju! Vi lyssnade på tändsticksask 20 (som vi numera kallar dem) och de pratade mycket om mollsubdominanter (inte bandet alltså utan Marie och lilla) och sen kom Karl! Och jag fick mat! Dessa saker hade inte med varandra att göra. Myskvällen började med cola och bubbel och muffinsar (som mest såg ut som missfoster men var väldigt goda), och vi sjöng väldigt mycket. Jag höll mig till melodin, som tur är, och de andra sjöng stämmor. Vargsången, gabriella, vattenhämtarsången från jungelboken (!) och vandraren var några av höjdpunkterna, samt otaliga improvicerade verk. Jag och Marie sjöng våra klassiska sånger om prostitution och jeans, Marie blev rapparen "Dirty sue" (hennes debutsingel hette skills...för hon hade inga) och en sång om Monica kom till. När vi lugnat ner oss lite pratade vi om jobb och annat ångestigt, skrattade väldigt mycket och sen försökte vi åka hem. Jag klarade det med bravur, men lilla fick vänta i mer än en timme på sin taxi mitt i natten. Stackars henne tycker jag! Men vet ni? Nu har jag en fiiin hylla och ett mini-skåp och andra fina skåp! Mitt kök är fan drömmen just nu om någon undrar. Med det sagt, hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0