isn't it lovely, all alone

Det är så varmt på den här balkongen just nu. Jag har till och med tagit av mig klänningen och unnar mig nu att sitta i trosor och bh. Det är dock, tyvärr, en väldigt gammal bh så det ser inte jättefint ut. Men den jag hade tänkt ha luktade bondgård, så den fick åka in i tvättmaskinen. Jag har inte varit på någon bondgård lately, vill jag lägga till, bara svettats orimligt jävla mycket.
 
Igår var det ju nemligen en av årets viktigaste dagar. Det var dags att plocka vinbär! Massssor av vinbär! Så jag satt på en stol och plockade. Hela dagen. Kanna efter kanna. jag lyssnade inte på någonting, bara plockade och tänkte på allt och inget. Ibland kom mamma ut och flyttade mig till en annan buske eller sa att det var lunch eller så. Oh efter några timmar, när jag nästan var helt död av värmeslag, kom mormor, Cia och Amanda och vi fikade på vinbärspaj. Då gick vi igenom mormors fantastiska uttryck, undrade vad kattjouren är (Cia hade väldigt svårt att förstå) och mest peppade vi såklart inför mormors flytt.
 
För efter en stund åkte vi till mormors nya lägenhet! Som hon hade fått nycklarna till! Vi analyserade alla hyllor säljaren lämnade kvar och skålade i Pommac och firade allmänt. Och sen åkte jag hem, och här är jag. Jag skulle ha gjort grejer idag, men jag kände att balkongsolning och beställmat funkade bättre. Så det är det som händer. Jag lyssnar på crazy Town och chillar mest. Nu ska jag lägga mig i stolen som är i sol igen. Jag äger ingen solkräm. Vi hörs imorgon när jag har bränt sönder exakt varje milimeter av min kropp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0