Även en blind höna kan hitta ett språk

Jag är på gran Canaria! Sjuuukt va? Inte jättesjukt, för jag har sagt att jag ska vara det, men jag är det. Jag har ont i mina tånaglar. Ni vet...så att man vill trycka ut dem lite? Vet ni vad jag menar? Jag har också ont i min axel. Jag har alltid ont när jag är ute på resor.
 
Jag och pappa har alltså åkt hit idag. Flyget var oerhört chill och jag läste en bra bok, faktiskt, och vi hade det bra. Sen fick vi vårt rum. Det är...lååångt bort från allt annat. Frukosten, poolen, allt. + skugga på balkongen. Men vi har hittat en ljugarbänk utanför vårt hus där solen finns! Vi åt på en random grill med supergott kött och märkligg personalfördelning: alla hade varsin uppgift. Inte så praktiskt. Därifrån kommer rubriken, sagd av pappa om att han kan engelska men inga andra språk. Sen träffade vi pappas kompisar mats och katta, som såklart också är här (alla. är. här.) och vi tog en drink på ett Place. Jag drack en bubbeldrink, men den var inte god. Sån besvieksle. Oj, ja, stavningen på det ordet betyder...sömn. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0