I could drink a case of you, darling, and still be on my feet

"Påsken är så bra för jag har ingen ångest då", sa hon. Ha-ha-ha-ha-ha. Det var länge sen jag hade så här mycket ångest faktiskt. Jag skulle inte ha jinksat det. Men, precis som jag sa, var igår en av årets bästa dagar! Eller kanske mesta dagar. Familjen träffades för sedvanlig brunch och jag åt märklig prinskorv, ännu märkligare äggröra, jättemånga pannkakor och intressant nougatmousse. Det är som det ska va. och sen vaaar deeet äggjakt! Jag, Syster och Benjamin tog oss till stan och där gick vi runt i flera timmar. Vi hade fått ett mattetal där vi skulle hitta vad siffrorna var (ofta med hjälp av sifferalfabetet), men vi fick också ett papper där ledtrådar för platserna där siffrorna fanns stod. Benjamin läste alla gatnamn på svengelska och sjöng diverse siffror, Syster förföll på allehanda sätt (näsblod och konstiga meningar och allt möjligt) och vi var rätt dåliga på att lösa ledtrådarna. Till slut fick vi åka hem och lösa det därifrån med mycket hjälp. Vi var inte så smarta, tydligen.
 
Sen gick vi till mormor för påskmiddag! Vi bubbelskålade för henens lägenhetsköp och husförsäljning och sen åt vi såklart påsklax och påskig prinsesstårta. Vi pratade om allt från Sveriges mästerkock till transpersoner (jag bet typ hål i tungan för att inte skälla ut en del släktfolk...), skrattade och hade det väl bra fast jag var trött och ångestig. Idag vilade jag hela dagen (<3), men på kvällen hängde jag med mina föräldrar och senare farmor. Vi tittade på smartare än en femteklassare (med Josefin!) och umgicks allmänt. Och nu ska jag sluta innan det blir april, men jag ska förklara rubriken lite: Det blev Joni Mitchell för att syster beskrev sin musiksmak som att hon lyssnar på joni Mitchell och kaliffa. Eh, okej? + för tre år sen började jag mars med joni, nu slutar jag mars med henne. Symetriii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0