ingenting ska stoppa oss, vi är störst i kosmos

Shass: Ingmar ska inte dö! Han är viktig! Men ja, det är verkligen en börda för oss talsyntesare.
 
Jamen det är åttonde mars, har ni hört! I år valde jag tydligen att bry sig? Jag har till och med en silvana-rubrik dagen till ära. Skål, eller nåt! Snart kan jag skåla pga ska iväg på roligheter. Eller ja något ska jag på. usch hur fan ska jag hem ikväll? Det är gångavstånd hem till mig men jag är ju liksom blind va. Alltså blindheten ska fan dö! Hur i hela fucking helvete ska jag ta mig hem? Jag kan ju inte beställa en jävla färdtjänst som ska köra typ inga meter! och jag kan itne be någon random följa mig hem heller. fast det kommer jag göra. viii får se.
 
Oj, denna rant hade jag inte räknat med. Hm. Igår var jag hursomhelst med Anna N och skrev. Och pratade och hade det bra i största allmänhet. Jag skrev om lösgodis och försvunna systrar, spännande bok jag håller på med ändå va. Sen åkte jag hem efter mycket om och men (fuck centralen, fuck bussar, fuck blindhet) och handlade, chillade och fick veta att folk inte vet att jag kan använda sociala medier. Blev så jävla ledsen.
 
Idag har jag haft handledning med Carola. Vi sågs på café och pratade om var mina karaktärer bor (en av de bor på linero, ingen förstår det roliga) och vad jag håller på med i boken. Sen hjälpte hon mig att köpa vin och i kön träffade vi Niklas! Törnlund, alltså. Detta hände då (vi pratar om handledningen):
Jag: Jag ligger bra till, säger Carola.
Carola: Det gör du.
niklas: Det har du gjort i många år. Emma är en av Sveriges längst och högst utbildade författare!
Så himla fint sagt av honom. Och nu har jag hattat hit och dit i olika planer, men om tio minuter ska jag ta mig iväg. Hur ska de tgå? borde jag byta om? Eh hejdå.

Kommentarer
Postat av: Marie

Varför blir du ledsen när folk tror att du inte kan använda sociala medier? Det är ju inte helt lätt att veta vad som funkar och inte funkar för någon som är blind. :)

2018-03-08 @ 21:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0