lågan i moroten har släckts

Haaaaajjjj det är den officiella påskdagen! alltså inte påskdagen utan påsk-dagen. Som i dagen vi firar påsk. Rävås-påskdagen. Och det betyder ju att det igår var rävås-påskafton, which makes perfect sense, för då hade vi storkmiddag! Det blev något rörigt med vägkaos och sånt, men till slut löste sig allt och Annoushka, Robert och Olle kom hit. Jag och Olle fixade med maten (som i att han lagade och jag undrade var fan allt var) och vi åt god middag och goood efterrätt som mamma hade gjort. Vi pratade om felaktiga uttryck (se: rubriken), teknikmagasinet och andra trauman, Josef (hon och Robert hade en spännande relation, eller snarare hade hon en relation till hans tröja), vilka hemska scener jag inte har i min bok (längre) och en massa annat som jag verkligen inte kommer ihåg. Men vi hade det bra och jag satte en sked i Roberts glas istället för i grädden och allt var helt rimligt som vanligt. Team Osby åkte hem och jag och Olle spelade in podd. Den blev väldigt märklig och handlade typ om transplantationer och odödlighet och sånt, och vi skrattade väldigt mycket. Får se om det översätts till lyssnarna. Alla...fyra lyssnarna. Eller kanske fem. Värt ändå. Så påsken kickades igång bra, och ja jag tjatar mycket om att det är påsk men det är för att jag inte har den minsta högtidsångest på påsk utan bara unnar mig. Långfredagen är legit en av mina bästa dagar varje år. och nu börjar den om några minuter, vi ses imorgon med utvärdering om det blev en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0