tyskar är tyska och oj vad tyska de är

Denna helt rimliga rubrik är ett citat från en podd jag hörde idag. Ja, alltså, det är ju sant I suppose? men här sitter jag i supersolen på balkongen (jag skriver det varje gång det händer så jag kan läsa det sen på vintern och minnas att dessa dagar finns)
 
Idag har varit fixa saker i hemmet-dagen. Den började med att jag orkade fixa frukost! Mackor och ägg och juice och varm choklad! Wow! Sen slängde jag in en maskin tvätt (haha slängde och slängde, slogs med en tvättmedelsförpackning more like it) och efter ett tag kom mormor. Vi superstädade och det behövdes veeeerkligen, för här såg förjävligt ut. Så här dammsögs och plockades skräp och upptäcktes en öppen jävla kattmatspåse i mitt glasskåp så alla glas luktade ungefär som tredje världskriget. De är nu hos mamma och pappa så de kan diskas in the maskin. Det behövdes om man säger så. Vi fikade här ute, peppade inför mormors flytt och hade ett bra liv och nu har jag suttit här ute i solen och läst en klassis bok och pratat med mina annor om sagda bok, valborg, morgondagen, folk som måste chilla ungefär nu och annat sånt. Och nu säger Ingmar att han inte har något batteri kvar! Det borde du ha, tycker jag spontant, för solen har inte lämnat balkomen än ju! Tönt-Ingmar. Men det var allt jag hade att komma med denna...onsdag. Svårt med veckodagarna just nu ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0