Oh lord I'm still not sure what I stand for

Shass: Det var ju bara i mitt huvud! As in, det hände inte på riktigt. Jag blev inte överkörd!
 
Så...idag har jag röstat. Det var visst något jag ville berätta om. Men...är det bara jag, eller är det en ganska konstig grej? Alltså...vi har ett visst antal partier och based on en massa bråk och tjavs ska vi veta vem som ska styra vårt land? Inte jätteny tanke kanske, men det känns så himla märkligt.
 
Och jag har ingen aning. Får man säga så? Jag är helt jävla dum i huvudet när det gäller politik. Är jag lat? Är jag en bortskämd borgarunge som inte fattar någonting? Maybe, men jag tror inte det. Jag är bara inte särskilt bra på åsikter. Hur fattar man ens politik? Alla blir ju arga hela tiden? "Röstar du på x? Du lyssnar ju bara på alla andra" "är du inte helt säker på vad du ska rösta på? Har du inte läst på eller?" Holy fuck sätt er ner i båten. Jag vill bara att alla ska ta det lite jävla lugnt? Jag kan typ inte förstå någonting? :( Och jag vet hur viktigt det är, jag vet att hela vårt land kommer fucka ur, men det finns för många lösningar och samtidigt inga alls. Man flippar ju för fan ur! Jag vill bara sova :( nej, alltså, jag förstår att det är viktigt. Men varför förväntas man bara fatta alltihop? Inte ens politikerna fattar ju, så hur kan vi göra det? Och varför är alla så jävla arga? :( det var bara det jag ville säga. Sorgligt liv, detta med val.

Kommentarer
Postat av: Shass

Puh! Jag antog att det "bara var i ditt huvud", men jag var sjukt trött när jag läste inlägget så jag tänkte att jag frågar för säkerhets skull ;) Skönt att du är okej <3

Jag fattar inte politik jag heller. Jag röstade i söndags men usch. Tredje gången jag röstar nu och varje gång känner jag mig som en idiot. Du är inte ensam. <3

2018-09-08 @ 12:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0