Underneath it all we're just savages

Rubriklåt: Savages med Marina (vilket jag hade tänkt i någon timme men nyss bestämde jag och mamma att vi ska se henne på roskilde! iiii!)
 
Idag åkte jag taxi väldigt länge. Eller färdtjänst, alltså, inte så att jag åkte taxi över hela skåne bara sådär. Jag och chauffören pratade en massa och han skämtade om att jag kunde bli kär i en taxichaufför. (OBS, vi pratade engelska.) "Nah", sa jag, "they're usually men. I don't fall in love with men." Han accepterade detta och frågade mig vad som var bättre med kvinnor än män (att jag blir kär i dem? Eller va?). Men vi hade trevligt och sådär, och efter att ha bondat över hur svårt det är att hitta kvinnor kom barn upp. Jag sa att jag ville ha barn och han skämtade om att vi borde skaffa barn ihop. Hahahaha sex-skämt med gamla män är kul! Men jag skrattar bort det och säger att nä, jag ska hitta en fru. "A woman? But how?" "Insemination is a thing, you know." Då börjar han skratta lite och skämta om att jag bara borde ha ett one night stand. Så jag frågar om han skulle vilja ligga med en man. "No!" "Well, neither do I. It's as absurd to me as it is to you." Och okej, det är ju inte helt sant, jag har ju legat med en man och det var jävligt nice. Men...vad fan. Vad tror han att lesbisk betyder?
 
Och det var ju inte en stor grej. Jag blev liksom inte arg eller så. Men jag började fundera på varför jag håller på. För jag måste ju inte hålla på. Jag kunde bara ha skrattat och inte ""kommit ut"". Men jag måste ta striden. Provocera. För ja det är ju superprovocerande när jag berättar att jag gillar tjejer. Jag har dessutom idag försökt förklara, eller diskuterat eller whatever, mina feministiska åsikter med en man. En sån där bra man, ni vet. Som är snäll och bryr sig om mig och alla andra. Så varför, varför, varför håller jag på? Vore det inte bara lättare att...chilla? Men liksom. Det är så mycket hela tiden. Jag blir så trött och ledsen. Och jag skulle vilja få ut all glädje ur systerskapet utan att vara...taskig mot folk? Fuck, inget av det här makar någon sense eller hur? Det känns bara så komplicerat att plötsligt tycka grejer och vara grejer och inte bara vara...en menlös blobb av Emma. Det var nog det jag tänkte på. Och fuck you, chauffören. Nä jag vill inte ligga med en dude för att få barn hejdå håll käften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0