Man måste ha ett brutalt skägg för att prata med påven

Hej töntar, nu är jag på ett tåg! Om typ en halvtimme är jag framme i hufvudstaden, så nu ska jag blogga om gårdagens tid. Då var det dags för storkmiddag! Så jag, team osby och Olle möttes upp i malmö och åt middag på steakhouse på lilla torg. Där åt vi olika köttar, Annoushka fick ingen aioli (och tjatade mycket om det), vi började skriva på låten "renlighetsmani" och många sagor om bröllop berättades. Rubriken var Olle som hörde fel när Robert sa "man måste ha ett brutalt skägg för att pratet ska påverkas" ("om det låter som om nån säger nåt konstigt, kaaan det vara för att du hör konstigt..."), jag gjorde tre referenser till Josef-musikalen (jag var rolig tycker jag själv!) och vi skrattade väldigt, väldigt mycket. Vi åt efterrätter med lika stor passion som vanligt och sen letade vi upp ett ställe att drinka på. Det blev TGIF och där drack jag en daiquiri, så då blev ju dagen ungefär på topp direkt.
 
Team osby åkte hem och jag och Olle testade den nya baren i Lund. Där drack han märkliga spritiga drinkar och jag blev kär i den amerikanska servitrisen. "Och du som inte gillar amerikaner. Eller servitriser." Nä precis. Men hon gav mig komplimanger för mitt hår och var jättesocial och gullig! Stella tycker att jag ska gifta mig med henne. Wholesome. Jag och Olle pratade i alla fall om en massa djupa grejer, mindes våra bästa tider tillsammans och hade det bra, och sen kom jag hem och packade och sov så gott jag kunde. Väldigt lite, dock. Rip mig. Men när Stella och jag kommer hem till henne ska vi sooova har hon lovat. Annars orkar vi ju inte gå på fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0