sommarnatt, ingen trafik i stan

Rubriklåt: Sommarnatt med little jinder, kanske inte en så festlig rubrik men låten är desto festligare!
 
Hej från supersolen på balkongen! Vet egentligen inte varför jag sitter här rakt i solen som en idiot, men det är väl skönt I suppose. Älskar de här sista sommardagarna när folk tror att det är höst. Folk går verkligen på det varje år! Ba nej, det kommer bli sommar igen en stund, det blir allltid så.
 
Men nu var det ju väder vi inte skulle blogga om, kan du komma ihåg det eller? tydligen inte! Men ja, efter blogget igår skulle vi ju fira min lesbiska fölsedag! Jag, Anna och Lilla catchade up efter vår långa tid utan varandra (nio dagar...) och hade det bra och efter ett tag kom också Saga! Då beställde vi pizza och öppnade bubblet, så som brukligt, och firandet var igång. Vi pratade om avbrutna tal, konstiga och icke-pk saker jag säger och annat, gud jag minns inte. Saga åkte hem rätt fort, tyvärr, och vi andra gick ut på balkongen. Där skrev vi en ny snapsvisa! Här får ni den! Melodi: ut i vår hage.
Ut på balkongen
Där häller vi upp
Kom drick med oss
Om vi har tur så tar någon ett bloss
Kom bubbel uti glaset
Nu skålar vi på kalaset
Kom ljuva prosecco
Kom drick med oss

Nu blir det vingligt
Uti våra ben
Kom drick med oss
Krossade glas, ja det blir det förstås
Näll-Anna hon hämtar sopen
Men Memma blir inte snopen
Kom ljuva prosecco
Kom drick med oss
 
Varsågoda! Vi sjöng  med i låtar som vanligt, kände många starka känslor och allt sånt, och sen åkte lilla hem. Jag och Anna satt uppe länge och pratade om viktiga saker, upprördes av töntiga dudes som verkligen inte kan ta en hint och hade världens bästa tid. Mår verkligen så bra efter alla våra samtal <3
 
Idag vaknade vi och åkte in till stan, för vi skulle träffa annas andra ledsagarperson och ha dubbelledsagning! Jag kände honom för länge sen, så det var hur kul som helst. Vi satt på redfellas och pratade om "att bli orooolig", att vinna över shakespeare, fifty shades och twilight, klumpiga vuxna och en massa annat. Det var så jävla trevligt! Efter det åkte jag hem och nu är jag här, svettandes så det rinner men väldigt väldigt glad. Allt känns bättre än på länge och jag älskar alla bra människor jag har omkring mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0