Sista tåget mot svarte

Hej från en lite mer levande Emma! Frisk och utsövd och hela baletten jao. Eller ja utsövd och utsövd, jag har i alla fall sovit. (jag gäspade legit när jag skrev det. starkt jobbat.) Jag tänkte berätta lite om igår, när jag var på livepodd med syster! Vi har inte träffats på hundratals år, så jag hade en miljard nyheter (den ena sjukare än den andra) och vi åkte till triangeln. Vi letade oss fram till malmö brewing co där jag köpte suröl (så goootttt) och sen såg vi vad blir det för mords livepodd! De körde två mordfall, Elinors hund var världens gulligaste (<3) och jag och Syster pratade med en tjej som gått dit ensam. Det var så mysigt och bra och roligt!
 
När det var slut skulle vi åka hem, och trodde att vi gick på ett tåg mot lund. Det stod lund på "lappen" (som Syster kallade skylten), men i tåget stod det "nästa, svarte". Vi fattade ju att det var fel håll, men vågade inte vara säkra, så ett tag trodde vi att vi skulle fastna i svarte...det lär ju inte gå fler tåg därifrån liksom. Men tåget gick bara till malmö c, och där hänvisades vi till ersättningsbussar. Väääldigt fulla ersättningsbussar. Jag höll på att börja gråta när bussen stannade vid ruben rausings gata för att släppa av några som bett om det, för jag bor alltså på riktigt på blind-avstånd därifrån, om jag bara hade hittat. Men nej, vi fick åka till lund c och vänta på min buss i 30 min. Där lekte vi gissa fråga tänka och googlade folk, och sen kom jag hem och låg sömnlös till fyra. kul va. Idag har inget hänt so far, såklart, men jag har en jossa i mitt knä så jag vinner ändå över er i life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0