because even when I was flat broke, you made me feel like a million bucks

Rubriklåt: The Story med Brandi Carlile, en utomordentlig sjung-låt som hördes igår
 
Hej från en snartivägig Emma! Jag ämnar blogga om igår, helt enkelt, och då var vi på lesbisk poesiuppläsning! Jäää! Lou (den "icke-riktiga" Lou) och Zelda ordnade det och allt var så härligt och...gay. Jag och Onna blev uppmötta av en förvirrad och supertaggad Lou och när vi kom in läste hon flera amazing dikter. Sen läste Zelda en fin breakup-dikt och tre tjejer jag inte kände läste jätttttefina dikter (!) och sen frågades det om någon ville läsa. Jag ville, men kunde inte läsa, så jag...sjöng en sång. Japp, jag unnade maj att sjunga en lesbisk sång för alla bara sådär. Så jävla kul! Sen läste moltas en dikt om att vara gay-kompisar som kille och tjej och det var så jävla starkt och bra och alltså gud, jag känner mig så hemma och trygg med dem. Efteråt hälsade jag på sam och nore (<3) och sen åkte vi tyvärr hem.
 
Men vilken kväll vi hade! Vi åt god mat och sen satt vi i soffan och lyssnade på bra musik. Vi worshipade snygga beats, sjöng stämmor, rappade och fick ett jättefint silvana-moment tillsammans, skrattade så vi fick kramp, sjöng en gammal omskrivning från vår tonårstid och hade svinkul. Jag sjöng en låt jag sjöng för tio år sen och det lät svinbra, vi lyssnade en massa på molly sandén och alltså jag mådde så fucking bra igårkväll! Idag har jag också mått bra, men vi har mest chillat. Solat i trädgården, gått igenom gammalt skit (hus-rensningen pågår för fullt), lyssnat på böcker och mått väldigt bra generellt. Och nu ska vi till osby! Livet är så braaaaa den här veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0