Jag är gnistan som tänds i ditt öga

Rubriklåt: Långsamt och snabbt med Jenny Almsenius, som jag har fastnat för lately och som spelades nyss i Onnas lista.
 
Hej från himma igen! Nåt tågblogg fick ni inte på hemvägen, tragedi osv. Men igår vaknade jag och Onna och åt nutellamacka som man bör, musiklyssnade och kämpade med logistik. Nu har jag bytt bloggplats, till lillas hem! För jag hann ej skriva klart himma. Hursomhelst, efter någon timme och mycket skratt åt till exempel kudd-sånger tog vi oss till hökis-grillen med resväska och blindande och allt. Vi åt mat där och sen tog vi oss under buller och bång till tåget via pendeltåg och regn och skit. Jag var helt slut och genomsvettig när vi var framme, men sen satt vi på tåget och chillade. Vi skrattade massor åt roliga tweets och hade en bra tid, och sen var vi i Lund! Hemmmma! Där fick vi kött med mozzamat (<3) och sen lyssnade vi på poddar. Först ett avsnitt av konsten att vara, som var oerhört basic, och sen p3 musikdokumentär om silvana. Det var en låt i den som vi aldrig hade hört! Jag! Vill ha! Den! :( Vi skrattade massor ("skrattar ni? Har ni kul eller?" sa pappa upprört när han gick förbi) och sov, basically.
 
Jag glömde konseptet stycken, såry. Men idag har vi haft det bra! Vi har musikat, ätit en väldigt förvirrad lunch, hört spökhistorier jag och Sara skrev 2003 (min var bra!) och fikat på altanen, och nu är vi här! Lilla gör chokladbollar och pågår, solen skiner och nu ska jag sluta blåga. Hajdå bebbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0