You say that I'm kinda difficult, but it's always someone else's fault

Rubriklåt: Primadonna med Marina
 
Hej hej jag fyller 25 år idag! Grattis till mig! Och nu ska jag berätta om min kväll igår, för dååå var jag och mamma på roskildefestivalen! Sjukaste som hänt i våra liv. Vi lyckades köra över bron under intensivt sjungande på grenade (inte den bästa låten att sjunga just då kanske) och kämpade med parkering, men sen kom vi fram. Vi letade runt efter scener och skit och när vi väl hittat rätt scen köpte vi varsin drink. Jag köpte en rom- och ananass-drink, som var så jävla god! Och med drink i hand och sol i ögonen (!) var det dags för Janelle Monae! Hon började med mina favoritlåtar och jag fick skrika "jane bond, never jane doe" och hon sjöng en massa pansexuella låtar och livet var fantastiskt! Hon tog upp folk på scen och pratade med dem, men sen gjorde hon ett fruktansvärt slut på showen med långa "avslag-slut", alltså när bandet gör ett sånt där långt ackord. Det var typ fem såna! På samma låt! usch :(
 
Efter Janelle åt vi märkliga kycklingburgare och efter att ha letat upp vinbaren försökte vi se gorga smith. Det var...inte bra. Alls. Så vi gick och babblade på en bänk, och sen. Sen jävlar i helvete...var det marina! Vi var långt fram och hade svinbra ljud (bästa ljudet på en festival, hands down!) och herregud det var så bra jag kan inte formulera mig. Hon sjöng läskigt bra, seriöst läskigt, särskilt på I am not a robot och froot och to be human och...hjälp :( Jag sjöng ut mina lungor till rubriklåten med en dude, Marina var gullig på scen och jag och mamma hade den bästa tiden i våra liv. Wow <3
 
Vi kom hem efter en del tjafs vid bron, och idag fyllde jag år! det gör jag fortfarande men eh ja. Jag väcktes av sång, till och med över telefon från Sara! Jag sjöng såklart tillbaka till henne. Jag sov mer, fick panikdrömmar från helvetet, men sen har vi fikat och handlat det sista och snart kommer folk hit! Det blir mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0