if you want blood, we'll give you some

Rubriklåt: Blood med dropkick murphys
(började detta igår men hann inte klart, därför ni itne får något om igår i inlägget)
 
Hej och hå, som vanligt bloggar jag under stress och även idag är det så varmt att man faktiskt nästan kräks. Får nog gå ner i källaren när jag har skrivit klart detta ja. Men igår, igår efter blogget var det ju äventyrsdags! Jag, Lilla och pappa tog oss iväg och mötte robert vid sitt tåg, för vi skulle på konsert! Eller inte lilla då, men hon hängde med ändå pga rätt stad. I bilen hyllade jag the hooters och jag och pappa roastade andra band (aerosmith...blä), och sen åt vi middag på någon grill-krog-thingy. Det var ytterst mediokert där (de hade citron i sin tsatsiki? who does that?), men vi hade trevligt och i slutet av måltiden (lol vad säger jag) började jag, robert och lilla döpa drinkar efter låttitlar. Typ "vad heter drinkarna på en fest med queen-tema?" det är ungefär det roligaste man kan göra ifall ni undrar. "crazy little thing called love", "too much love will kill you"...ni hör ju!
 
Sen var det konsertdags! Lilla lämnade oss och vi andra gick till folkets park och kom in mitt i millencolin. De var väldigt mediokra, men de funkade väl. Men efter en tråkig paus kom dropkick murphys! Och saaaatan vad kul det var! Robert sjöng med för kung och fosterland (det var det finaste ever) och jag kände igen massa låtar jag inte trodde jag kunde. "Det här är ju en låt som finns!" valid, Emma. Rubriklåten var en highlight, de spelade first class loser (!) och Robert fick alla sina favoritlåtar. Jag älskar den jävla musiken! Vi hade svinkul och det tog slut i tid, så vi hann vänta på taxin och dricka läsk en stund. "nu kan du slänga den här, den är inte rolig längre" läsk måste vara roligt tydligen. Och det var det för nu, för när jag skriver klart detta försöker jag ignorera att det är målare här...det är jättestelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0