They drove the blues away and banished rock n roll, they cut away the heart and sacrifised the soul

Rubriklåt: Give the music back med the hooters
 
Jag och Skogis pratade för länge sen om dealbreakers i förhållanden. Då hade jag typ "för positiva människor" och sånt, men en jag först nu har kommit på är: någon som inte bryr sig om musik. Det skulle jag inte klara av. För alltså, folk som inte bryr sig om musik...they bother me. Med "bryr sig om" menar jag att man måste ha en musiksmak, bry sig om vad som spelas och vara intresserad av artister, album osv. Det kan hända på massa olika sätt: Man kan bry sig om band, kunna låttexter eller vad som helst, men man måste ju bry sig! "jag lyssnar på lite av varje" "jag är allätare" jag får fan ont i magen. Liksom, you do you allihop, men jag får klåda under huden.
 
Grejen med musik är ju att det är mer än just musik. Det är en så enorm del av min identitet. Jag märker det mer och mer nu när jag gör listor. För jag kan inte sluta göra listor! Det är det roligaste i hela världen! Att göra listor är att sortera musik i prydliga högar och det är så skönt. (Hoppas det inte blev all caps nu.) Hela grejen med spotify är ju att man inte har musiken själv. Jag älskade att ha all min musik på en mp3-spelare och lyssna på den i en enda stor shuffle. Och spotify är ju bra, men man kan inte göra just det där. Och jag gillar musik som egendom. Musik som nästan en levande person. "Sluta byta låt hela tiden! Låtarna blir ledsna!" Jag tänker på riktigt så! Man måste lyssna ordentligt på låtar och ge dem kärlek! Och folk bara "har vi hört den låten? Det märkte inte jag!" get better ears, people! Och såhär, jag vet att jag har fel. Men detta är min blogg och det stör mig. Nu vet ni det. Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0