we are the people, we rule the world

Rubriklåt: Hungry hearts med nause, tror jag de heter, för jag hörde den nyss och...ja, I rule the world!
 
Hej från onnas lägenhet! Hon gör pannkakssmet för fulla muggar och snart lär Kiti och barnen storma in i full galopp. Men jag tänker ändå blogga om min gårdag! Den började med att jag skulle vara barnvakt i flera timmar åt båda barnen. Vi hann leka Lees märkliga version av kurragömma (man berättar först var man ska gömma sig...men sen ska man ändå leta...), kasta balongen, räkna kulramskulor och en mycket märklig lek där man drack och spottade ut vatten. Den sista skrämde skiten ur kiti, som kom hem myyyyycket tidigare än väntat och det först hon hör är att jag spottar ut vatten. Hon trodde att det var nån form av kris. Sen fixades det bebbe-lunch och lekte mer, till exempel leken "lee klättrar upp på mig och säger att det är hon som heter Emma nu". Valid.
 
Sen kom Fredrik för att passa barnen, för jag och Kiti skulle åka till...ett förlag! Ska väl inte berätta allt om det I suppose, men jag träffade en redaktör och en förläggare och de är intresserade! De föreslog bra ändringar som jag ska göra och alltså, alltså, iiii! So exciting! Och Jenny Jägerfeld hade suttit i samma rum bara några timmar innan! Och Kitiara fick böcker till sina baaaarn! Livet! Nu kom just hon in, med två små barn. Så jag ska fatta mig kort. Efter förlaget (förlaget!) tog vi oss hem och jag gick över till Onna. Vi åt kött och pommes som vi brukar, lyssnade på boklistan och skrattade orimligt mycket åt "tyvärr daisy, mamma är död. Låt henne vila i frid och vara saknad.) och annat trams. och nu, jävlar ska det bli pannkaksfrukost! Nu trodde jag att de mobbade mig, men de var helt rimliga. Woops.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0