för en tystnad mellan väggarna som skar genom sement, två ögonpar i tomhet från september till advent

Rubriklåt: Elegi med Lars Winnerbäck, för jag hörde den idag i Stellas musik och det är ju september! wow
 
Haj haj från Stellas soffa igen! Snart ska jag sova min sista natt här. Seriöst rip mig that's not cool. Kan inte akalla och hökarängen bli ett ställe så jag slipper välja? Det önskar jag mig. men så fint ska inget vara, tydligen, så det är väl lika bra att jag bloggar. Ja, igår efter blogget fick jag som sagt lax (!) och sen chillade vi mest. Gosade mycket, åt svingod choklad och pratade om allt från kvinnliga kändiscrushes till Thomas Quick. Stella har något av en hangup på det. "Du dras med i min true crime-besatthet", sa hon. Lol nej, jag har en egen. I'm doing good. Så jag var bara allmänt lycklig och wooshig (det är ett ord okej), och sen sov vi. Eller hon, jag tog rätt lång tid på mig att somna tyvärr.
 
Idag vaknade vi och allt sånt, och sen gick vi till husby för att hämta nycklarna till Stellas nya lägenhet! Så vi var ju tvungna att gå in och titta i den, och alltså åh den är så stor och fin och mysig! Det kommer bli amazing! Fast den är cirkelbygd och ligger långt från tunnelbanan (eller inte långt men inte blind-nära) så rip mig. Men det är ju inte jag som ska bo där, försöker jag komma ihåg. (Det är svårt...) Efter att ha hoppat runt i lägenheten en stund gick vi hem och tittade på Felix recenserar och kramades, och sen åkte vi hem till Stellas mamma! Detta sjuka liv alltså. Där bjöds det på middag och vi pratade mycket om bostäder och ja, annat, jag vet inte. Vi hade det trevligt där i alla fall, och jag tror att de accepterade mig. Och nu är vi hemma igen och ska sova. katterna hoppar omkring. jag kommer sakna katterna. och Stella. mest Stella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0