Jag lackar, nu får det räcka

Rubriklåt: Aj (aj, aj aj) med Frida, en festlig och skånsk låt som jag älskar
 
Hej igen, nu har jag mindre ångest thank god. Igår var mörk hörni. Men jag överlevde och det kom ju folk hit! Efter blogget kom även Lilla, Marie och Sam, så det var ett bra gäng. (tur att jag inte bjuder in dåliga gäng...) Det blev massa stämsång direkt och det lagades tacos och sjöngs för glatta livet. Sen lektes det både jag har aldrig och "ring of fire", vad det nu är. Det resulterade hursomhelst i rafflande historier, utrop av könsord, sjung-förbud (trauma!) och mycket skratt. Kiti konstaterade att "om man inte har legat med en tjej, då lever man ju inte", så Annoushka spelade död. "Jaha, jag trodde du gosade", sa jag och kom fram till att det är en hårfin skillnad mellan att gosa och att vara död. Valid ändå. (kul att jag validerar mig själv lol) Folk deeptalkade på balkongen, jag var ångig som fan hela kvällen och allt var rätt harmoniskt i största allmänhet. Typ så, jag vet väl inte...
 
Idag vaknade vi (Annoushka sov kvar så nu är vi bara tre) och var allmänt märkliga. "Du bryr dig inte ens, sluta genast!", "Emma, du tycker om den här låten!" "gör jag? okej..." och "du borde bo i en djurpark!" "nä." "nää." är bevis på det. Men vi åt ägg och hade oss, och sen har vi mest chillat. Rökt / passivrökt och pratat om skolmat och att ghosta folk, fixat i ordning här, använt min diskmaskin och döpt hen till thunder-johan och nu har vi / ska vi äta. Hare bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0