avsnitt 4

Avsnitt 4

Hey there! nU sitter jag här i min stol och hangar round liksom, cooolt va? Lyssnade nyss på brittisk hiphop, haha, grymt va? Var med Lucia och sjöng singstar med henne idag, det var la kul det! Nu lyssnas wt och jag försöker hitta tillbaka till min julanda som jag hade förra julen! Vad hände då egentligen? Minns det inte liksom! Det var massa surhet, men orka vara sur! Det är ju jobbigt, liksom. Haha, liksom är liksomett så bra ord, liksom. Hahahahahaha. Så vad har jag gjort för något juligt idag måntro? Sjungit ett par julsånger med Lucia och så, men annars inte. Men julsånger ska bli min nästa dikts tema, alltså, dagens coola dikt. Coolt va? Jag är cool. Jag är värsta coolingen ju, liksom, oo vad folk tycker jag är coolast. Jag äger på att vara cool, coolt! Man kan ju alltid låtsas. Men coolt är det att jag snart har fyllt upp två rader text om coolhet, coolt är vad det är. Man kan hålla på så här länge, och det är coolt. Jag missbrukar ordet coolt väldigt mycket. Hahahahahaha jag är liksom lite coolt flummig. Kan man vara det, eller är jag ett udda psykfall? Jag ska dra på terapi och ha det kul där, då ska jag mobba alla andra psykfall. ?heeej, jag är ett psykfall, haha det är du med, jävla psykfall!? haha, märks det hur galen jag är. Ingen orkar läsa detta galenskaparens avsnitt. Julkalender ska vara snälla och lugna, men inte jag nej. Jag är fan en debutskriverska med galna tankegånger, det är Tora det. M, och ogramatisk är jag också, såg jag nu. Woops! Men hey, who orks. Orks, vilket ord! Nu minns jag hur man gjorde, man bara skrev ju. Om isen minns jag att jag skrev förra julen, och sånt. Men hey nu drar jag i alla fall efter en liten filurig dikt jag har ätit och spytt upp framför er. Smaklig måltid?

Julen
Tassande toner
Smygande toner
Smäktande toner
Virvlande toner
Över rummet
Upp mot taket
Tonerna stiger
Och faller ned igen
Som silverglitter, som kristall
Som guldskimmer och stjärnstoft faller dem
Höga och låga
Starka och svaga
Texten så ärlig
Med så poetiska ord
Julen
Med lyckliga toner
Som dansar runt rummet
Ekar och slår tillbaks
Men inte hårt, som dun slår dem
Som fågelfjäder och barnhand smeker dem
Dessa toner
Av jul
Toner
Av jul

Kramar Tora coolingen

Kommentarer
Postat av: sariis

Mums!:P

2007-12-17 @ 17:11:09
URL: http://foxhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0