internetspindeln har funnit mig

ska lägga upp lite dikts nu, för de har väl inte redan kommit upp? De från kursen igår alltså. Förresten lärde jag Axel i söndags vem satan är. smarta Axel!:p jaja.


Meningen

Men alltså seriöst
Amen ni kan inte mena
Att ni inte redan vet
Vad livets mening är?
Tänk nu efter
Var lite smarta- om ni kan
Vad är det ni gör i livet
Vad går det ut på?
Halvdana försök kan jag höra
Skratta-tänka-skriva
Bättre kan ni, bättre kan ni
Vad är meningen, kom igen!
Inga fler försök når mig
Så jag fastslår där jag står vid tavlan
Framför en hög filosofielever
Meningen med livet är att leva.

oss

vi är inte som alla andra
vi är inte som dem.
Vi är inte små och rädda
Den beskrivningen är som gjord för dem.
Vi ser oss själva utifrån
Så som de andra inte gör.
Så rör oss inte, det kan göra ont
Våra tankar är för starka för er.
Som elektriska stötar så är våra tankar
För er och bara er.
Men inget av det här skadar er
Så länge ni inte tror ni är bättre än vi.

The it

It´s like somebody tells me what to say
It´s like I have no control.
Someone else manipulates me
And makes me do what it want.
Some would say it´s something scary
Something from te other side
Some would say it´s not anything
That I am fooling myself
I myself would say it´s something beautiful
But for some reason I know I am wrong
It is watching over us all,
It´s just that no one but me sees it
So I would say you must find it yourselves
Before you tell me I´m insane.

nu ska vi se om mitt helvetesinternet behagar senda inlägget.
/Emma den godisätande goda glasspinnen.
p.s. vi har hittat första filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0