It´s ironic...no, It´s beyond ironic.

Fredag är det idag och om någon timme tar jag tåget upp mot huvudstaden där stora delar av helgen ska spenderas. Jag mår dessutom bra nu, till slut! Fick ventilera lite frustration på twitter innan idag, och så slaktade vi Stagnelius i skolan. Jag och Laura (stipendiat från Rumänien som var med oss den här veckan och dessutom är sjukt söt) var konstnärliga och hade väldigt roligt. Vi skulle alltså ta ord från en av hans dikter och göra en ny dikt. Vår dikt kunde sammanfattas med "getting married, sighing, and dying". Fucking artistic. Rubriken är hennes kommentar när vi funderade på att Ingemar kunde läsa dikten. Det gjorde han inte. Andra citat, mer om poeten själv, är "Stagnelius, you are boring, my friend. We re-invent you." (/Laura) och "jag halkade på Stagnelius idag!" (/Åsa). Så nu sitter jag här och väntar. Ska åka om två timmar. Börjar faktiskt bli excited för detta, vilket jag inte varit innan. Men jag ska ju få träffa Onna! Det är ju fantabulous!:) men ja, vi ses på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0