Please hand another rum and coke, something to moisturise my soul

Igår var jag på drink-kväll med Saga. Vi har bestämt oss för att bli varandras drink-buddies vilket jag uppskattar för är det något jag saknar här i livet så är det faktiskt att dricka drinkar. Vi satt på arimans och åt först mat och sen inleddes drinkandet. Saga fick för vana att våldsamt krossa isen i sin drink, mest för att jag drack så långsamt och nåt måste man ju göra. Jag ville ha en annan rubrik egentligen, nemligen "jag har betalat dyra pengar för den här isen!" Catchy enough. Såklart pratade vi om nästan allt möjligt. Så som hur man tänker saker om sig själv när andra säger något om sig själva, svenska ungdomsfilmer, alkoholister, wild kids, skillnaderna mellan tvångstankar och fobier, dekadens och gosedjur. Det sista blev en väldigt lång diskussion, faktiskt. Vi träffade en creepy man som vi tror precis hade kommit ut från fängelset. "Jag har inte varit ute på tio år", sa han. Saga hävdade att det såg ut som en Tarantino-film. han åkte för övrigt samma buss som mig hem. creepy. Men vad jag älskar att kunna bo så nära stan! Och att bo så nära min busshållplats! Kära lägenhet, vad jag älskar dig. Och jag älskar drinkkvällar! Eller finkkvällar, som det skulle varit. Fika+drink, alltså. Vi delade faktiskt en kaka för saknes skull. Det var ganska lövly. Men vad trött jag är idag, alltså! Jättetrött, och inte heller idag ska jag vara hemma. Bra påsk, detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0