för jävelen, töser, var rädda om er

(Skrivet idag på eftermiddagen, eller vadå idag, den 19e alltså)

Shass: Vi la bitarna över smeten innan de for in i ugnen. Så vi blandade inte in dem i smeten.

 

Jag har hört att mitt förrförra inlägg inte funkar, men i det skrev jag om min nackspärr och Iiris Viljanen på malmöfestivalen. Woho. Men nu är jag i osby och tänkte blogga om min gårdagskväll. Då kom Paulina hit och nästan direkt hade jag telefonmöte. Vissa var på skansen, andra åkte tunnelbana, andra var…män. Meh. När det var slut fixade vi mat, alltså mozzamat-sallad med vitlöksbröd. Jag Älskar mozzamat! Vi drack det goooda montenegro-vinet och älskade livet. Vi spelade och sjöng lite, försökte bryta upp en vinflaska (det gick ej) och sen åkte vi in till botulfsbaren. Det var nästan inget folk (innan löning+malmöfestivalen) så vi blev bästisar med bartendern som hjälpte oss hela tiden och ibland ropade ”Eeeemma! Går det bra?” söt var han. Alltså inte söt, men söt. Vi drack drinkar (Paulina var yolo), sjöng med till musiken (barbie girl och turn down for what var favoriter) och träffade en märklig man som bjöd oss på drinkar (utan att stöta på oss yay), undrade vem frank sinatra var och skulle segla iväg tidigt imorgon. Det känns skeptiskt att han gjorde det. Vi skålade för allt möjligt och hade en underbar tid, även om vi inte var så peppade när vi kom hem.

 

Idag var vi orimligt trötta och paja, men vi åt frukost och slogs med en juiceflaska och spelade och nu är jag här. Fast på vägen pratade jag med Hannah, det kan jag nämna. Vi bondade över att ha ont och att inte vara särskilt härliga. Nu är jag här och ska skriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0