All good people read good books, now your conscience is clear

Hej hej här sitter jag i skolan. Det är paus i poesiföreläsningen och jag är törstig som ett lejon utan vattenhål. Det var den liknelse som fanns till hands. Nu avbröts jag i skrivandet av klass-Hanna, som undrade om jag kände en viss blind kille. Det gjorde jag inte! Dåligt av mig, tycker jag.
 
Men vet ni? Jag mår fortfarande bra! och vet ni en annan sak? jag har klippt mig! Jag har klippt av ett berg av hår och nu har jag nästan kort hår! (Ingen i skolan har sagt något de är dumma!) Efter klippandet åkte jag him och skrev veckans uppgift. Jag hann också äta semla, sjunga låten i rubriken i olika oktaver och stämmor med mamma och måla naglarna vilket alltid är en stor grej för mig. Kort sagt kände jag mig väldigt snygg, även om jag hade sjukt omatchande kläder. Så blir det ibland när man inte ser dem.
 
På kvällen (efter att jag hade bytt om obs) åkte jag till stan och mötte Anna. Vi satte oss på botulfs och pratade om livet. Livet innebar till exempel Annas dejt, låtar vi gråter till och varför, att det borde finnas mer populärkultur om norrland och också blinda, att vi borde ta en terapisväng och såklart en massa öppet om klassen. Anna beställde fyra olika sorters drycker under kvällen och när jag beställde en rom & cola inflikade bartendern att "hon brukar dricka rom & cola från mig!" Jag vet inte om det är kul eller deppigt, det där. Sen reagerade jag väldigt starkt på en låt och någonstans där slutade kvällen. Det hade den gjort ändå men ja. Nu kom Jimmy och satte sig bredvid mig, och det tolkar jag som att lektionen är på väg att börja. Så nu ska jag fokusera på tranströmmer, ses kanske imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0