these highs are so high, these lows are killing me

Allt handlar egentligen om kontroll. Att vänta timmar innan man äter fast man är hungrig, att räkna allt, att skriva ner allt, är kontroll. men jag har ingen kontroll. Att ramla rakt ner på marken och inte kunna andas av ren rädsla är inte kontroll. Att stå i duschen och frysa halv två på natten och försöka svälja ner smaken i munnen är inte kontroll. Att helt glömma bort vart man ska och vem man är, det är fan allt annat än kontroll. Det är en Point of no return. man måste verkligen tänka, och ännu värre, man måste förändra. Det är fan det läskigaste jag kan tänka mig. För grejen är ju att det inte kan bli bättre om man inte vill att det ska bli bättre. Man måste tycka att man förtjänar bättre. Och det tycker inte jag, men jag måste tycka det. För det är inte värt det längre, Emma. Det här betyder inget för er som läser men att skriva det är riktigt jävla svårt. Det är inte värt det. Jag har sagt hela tiden att "det är lugnt så länge jag har kontroll" och "det är lugnt så länge jag mår bra" men jag har inte kontroll och när mår jag ens bra herregud skärp dig. Så här kan du inte leva, Emma, det är inte bra för någon. Och nej, det betyder inte att du ger upp. Det betyder inte att du förlorar, för det är ingen tävling. Fast du tror att det är det. It's part of the problem. Det finns liksom inget pris för dekadentast leverne även om du verkar tro det, precis som det inte finns nåt pris för hälsosamaste. It's pretty basic men inte i ens huvud. För i mitt huvud är det ju kontroll att svälta i några timmar och sen proppa i mig. Lol det är motsatsen till kontroll, Emma. Vet du vad kontroll är? Det är att göra det man vill, när man vill det, för att det gör en glad. Det är ett sjukt konsept, men det är det enda rimliga till slut. Ät när du är hungrig, drick vin när du är sugen, sluta dricka vin när du får ångest, sov när du är trött (åtminstone på nätterna), sjung när du vill sjunga, gör vad du vill. Det är tydligen för mycket för min hjärna att hantera men nu jävlar är det dags. Skärpning, Emma. Och för att typ citera Emma 2011 (?): "och du ska älska att skärpa dig, annars är det inte lönt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0