Like a flower leaning towards the sun

Shass: <3
 
Hej och hå, det är snö och grejer. Det är tydligen viktigt i min bok att skriva om väder, så jag gör det nu även på bloggen. Snööö pågår. mormor säger att jag inte borde gå ut, men det tänker jag göra. Yolo ändå.
 
Men innan jag går ut ska jag berätta om min gårdag. Då lunchade jag med mamma! Vi gick till mejeriet (det var kallt) och där åt jag laxpasta. Den var oerhört citronig, men det var penne, så det gör inget. Vi smidde lite helgplaner och pratade och hade en bra tid, basically. Sen har jag varit inne. Som tur var. Jag har haft sagostund med team Osby där jag berättade gamla sagor om cancer (så sjukt att alla inte har hört den sagan!) och nyare sagor om konflikter, och Annoushka berättade sagor om ytterst märkliga anställningsintervjuer. Jag älskar att prata med dem och catcha up om alla sjuka grejer som händer oss. Sen hade jag i princip tänkt sova, men det slutade med att jag och Shass dm:ade till halv två. Hon läste min bok (!) och vi pratade om den, riktigt läskiga låtar, sexleksaker, skelett i garderoben, matångest och ungefär allt annat som går att prata om. "Du är ett av mina bästa samtal. Pågående sådant." är också bland det finaste någon har sagt till mig i hela mitt långa liv. Okej så långt är ju inte mitt liv. Och nu går faktiskt min buss om 21 minuter! Eller...det får vi se om den gör, i detta kaos. Ingen vet.

Kommentarer
Postat av: Shass

Men vad då, du säger ju alltid själv att du pågår ;) då måste du ju vara ett pågående samtal också. Jag menar, de tar ju aldrig slut. Vi bara fortsätter där vi tog paus när vi pausat klart. Avslutade samtal är för fruitcakes.

2018-02-28 @ 17:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0