Thought I couldn't see without you, perfect vision

Hej hej, vill fortfarande dö värmedöden men ska försöka skriva lite bloggning om gårdagen. Då var jag på sommarfest i Åhus med hela styrelsen och kansliet med respektive! Taxin kom i tid (!) och chauffören var märklig. Han frågade till exempel om jag kunde spå för att jag var blind+ Eh, nej, det kan jag inte, men åtminstone unik fråga. Rubriklåten spelades också i taxin octill slut hittade vi till Maria, där vi skulle vara. alla hälsade och så (blindhälsningar pågår, alltså att man ropar "hej!" över rummet helt utan att veta var eller till vem) och gav presanger till värdparet, till evempel något som kallades "ett grönt...korvbröd". Jag skrattade jättemycket och blev väldigt förvirrad. Vi fick välkomstdrinkar och jag pratade mycket med rut, som jag aldrig träffat innan, om us och orättvisor och sånt. Sen blev det mat och vi fick italiensk buffé, som vi bler servade av våra två servitörer och ledsagare för kvällen. Den ena, Emilio, gjorde sig snabbt ett namn dels för sin trevlighet och dels för att ha två gånger gick rakt in i en glasdörr. Det var liksom han som skulle se. Starkt. Men vi åt (jag försökte och Annoushka fick äta upp min mat sen), jag utnämnde mig själv till "team Osbys glada bihang", vinet fylldes på för glatta livet och alla skrattade mycket. Jag vet typ inte vad jag ska säga om kvällen egentligen? Vi åt och drack och skålade och hade ett bra Life, ett så pass bra Life att min bordsgranne somnade vid bordet. Hon sov länge och när vi väl fick liv i henne var hon...så sjukt full. Till slut letade hon upp sina skor i typ tio minuter, fast hon hela tiden visste var de låg, eh jag vet inte. Vissa gick och badade (inte jag, ångrar det lite), Maria lät Robert fylla på sitt glas vilket resulterade i att hon fick ren jin istället för vin i glaset, allehanda färdtjänstar ringdes upp utan anledning och kom sen i tid, Maria glömde helt bort var hon hade lagt mina grejer (jag och Knut hittade dem) och sen fick jag sova med havsbrus utanför vilket var Amazing.
 
Idag vaknade jag och åt frukost med Knut till melodikrysset. Maria släpade sig upp till slut, vilket var en bedrift, och efter ett tag och lite dagen-efter-festen-samtal åkte jag hem. Har sen dess bara sovit, typ, men nu börjar dagen jäää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0