Nej, Benjamin, Ystad ligger i Brasilien

Haj från stora soffan! Här sitter jag och dräller och snart ska vi åka till Lilla vilket är: Hype. Något annat som är hype är att igår var det, som jag en gång döpte det till, superpåskadagen! Sara och benjamin kom och vi brunchade as we should. Såklart fick jag dundermensvärk så fort brunchen började, men jag stapplade in i köket av ren fomo och lyckades äta en massa ägg, bacon och äppelsallad. Och vofflor! Våfflor? Jag glömmer alltid. Vi åt en massa såna amamam och pratade om...saker, jag minns inte riktigt. Men sen var det äggjaktstime! Vi följde ledtrådar som man ska, tog artistiska (eller autistiska?) bilder och hade det bra fast det regnade. Regn är orimligt tbh. Och när vi kom hem fick vi påskägg! Riktiga ägg wiiihoooo! Ja, vi får äggen efter avslutad jakt, de gömmer inte äggen i stan. Detta förvirrar många har jag märkt.
 
Efter jaktandet hade vi bokklubb och mamma var med, för hon hade också läst boken den här gången. Jag älskar den här jävla boken men de andra var mer chill. Vi chillade på olika håll en stund och sen kom mormor, Cia, Amanda och hennes pojkvän Niklas. Då drack vi bubbel och pratade om färdtjänst, att gå vilse, sommarstugor och rubriken, för någon hörde fel på brasilien och ystad. Det var inte benjamin men vi skämtade om det och jag sa rubriken för att sammanfatta typ. Ooooch sen åt vi lax! En stor lax, som det ska vara! Med ännu mer äppelsallad! Vi pratade om bönor som finns och inte finns, våra framtida och dåtida bröllop, mormors hemtjänst och en massa annat, åt pasionsfruktstårta och hade det trevligt. Sen kom spriten fram och jag drack guldvodka som jag bör, de andra drack läskig gin och vi turades om att köa låtar. Det blev varierande kan man säga. Vi pratade då om konserter och housemusik och sånt, och sen gick alla och jag och Stella chillade lite och sov. Så det var påsken i år, lika svårbloggad men myslig som vanligt! Idag har vi mest drällt och ätit rester och haft det bra, och nu ska det åkas om typ en kvart. Jag är tagggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0