Vi är inte utlänningar, vi är ekonomer

Hej och god jul ungdomar! Nu är det juldagen och jag trycker in knäck i käften. Så ska det va. Och igår var det ju julafton, logiskt nog, och först var det julafrukost. Då fick jag leggings och en torkställning (yaaay) och vi hade en julig tid I guess. Jag åkte hem och vilade, men kom tillbaka och vi tittade på den jädra ankan. Tanke: varför heter det inte benjamin syrsa och hans vänner? Det borde det ju? Vi drack stark glögg och pratade om läskiga barnfilmer (Johanna blev rädd för lady och lufsen lol?) (ska jag säga...), och sen åt vi julmat. Jag och Sara var kränkta över prinskorvarnas frånvaro, men annars funkade det bra och alltså det är så skönt att äntligen slippa mat-ångest på julen. Mamma har varit bäst hela julen verkligen <3 folk drack snaps, jag berättade om boken (de ville veta) och sen spelade vi spel. Jag och Benjamin var det bästa laget, quite clearly, för vi vann. Vi skrattade mycket och åt mycket julgodis, och sen även gröt och mandelmusslor. Det är viktigt att äta så mycket som möjligt I guess. Vi skämtade om Johannas och Patriks barn debit och kredit (därav rubriken, som inte jag sa, ursäkta den något shady formuleringen) och ja, juuust det, vi delade ut julklappar. Jag glömde legit bort det? Och det är ju batshit, för jag fick. en. florenceplanch! Äntligen! Satan vad taggad jag är på att florence ska sitta på min vägggg <3 folk hade rimmat, ibland till och med bra, och livet var ganska härligt. Och det var julen 2019 det ja. Inte så spännande i år heller. Idag har jag ätit julmat och julgodis som mamma kom hit med (jag sa ju att hon är julens bästa!) och verkligen gjort 0 saker. det behöver man när jul har pågått. Så, ses när något har hänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0